SofiaPresits

Alla inlägg under december 2014

Av Sofia Presits - 30 december 2014 21:56

Nu är det 1 dag kvar på detta året. Imorgon är det nytt år och det ska vi fira. Vi ska vara hemma morfar och Beryl kommer och morbror, Terese och Lizzie, (hennes hund), så det blir roligt för Diesel med en kompis :). Ska bli jätteroligt med sällskap. Jag och mamma ska laga trerätters och snacks. Vi ska inte smälla några raketer. Iochmed att vi har massa djur och sådant nu så kollar vi bara på de andra raketerna istället. Men vi ska göra frågesport och ha tomtebloss.

Av Sofia Presits - 29 december 2014 15:33

     


Häftigt att det finns andra skäckar på galoppbanan, riktigt häftigt är det att den första hästen på de två bilderna längst upp är ett riktigt engelskt fullblod, ovanligt ;). Dock tror jag inte att den på sista bilden är ett engelskt fullblod, men kanske arabsikt fullblod. 

Av Sofia Presits - 28 december 2014 16:19

Hejsan! Jag har inte bloggar så mycket nu och det är för stt jag är sjuk. Har feber och jätteont i halsen men det börjar bli bättre så jag hoppas att jag snart kan vara frisk igen, man vill ju inte vara sjuk på jullovet. Idag har det verkligen inte hänt någonting, jag har bara sovit.. Men igår hände rätt mycket. Först handlade vi och jag köpte ett rosa skal som man kan ha korten med också. Sen köpte jag ett bett, ett baucherbett. Testade det på henne och det var riktgt bra. Sen på kvällen åkte vi in till Malmö och spelade laserdome med hela familjen, det var jätteroligt. Vi åt även på resurang och sen åkte vi hen och kollade film. Filmen heter Non Stop och den var rätt så bra.

Av Sofia Presits - 26 december 2014 19:54

Världens finaste och goaste hund <3

Söt mule.

Vi red ut till sjöarna och det var så himla mysigt! En av de finaste dagarna på länge. Vi stannade en stund vid sjöarna och drack varm choklad.

Gosis <3


Jag tränade även agility med diesel, ha byggt en tunnel och han var jätteduktig.
Nu ska vi gå ut och ge hästarna mat. Sen ska jag testa åka skridskor på isen, vi har jättemycket is på gårdsplanen ;)

Av Sofia Presits - 25 december 2014 22:00

Hon blev jättefin i det! Hon passar i rosa, kanske för att hon är tjej ;). Men hon var väldigt pigg att rida eftersom hon har vilat. Så nu ska jag bara trava henne i en månad med gummiband. Då blir hon inte så stark och jag kan samtidigt arbeta henne lättare.

Visst blev det snyggt?

Diesel ser ut att vara frisk igen ;)

Lite fin var hon dock idag ;)

Av Sofia Presits - 25 december 2014 12:52

Idag när jag vaknade så var diesel jättetrött och inte alls lik sig. Han var torr på nosen och alla hundar är alltid blöta där för annars är det något fel. Jag tog ut honom och när vi var där ute så hade han bajsat och det var väldigt löst bajs så jag tog in honom och duschade honom. Han skulle ta flyget med mormor hem till Spanien idag men det kunde han inte eftersom han var sjuk. Antagligen har någon gett honom något som han inte har ätit tidigare och på så sätt har han mått dåligt av det. Men nu ligger han i sängen och ser lika trött ut men vi ska snart gå ut i frisk luft igen. Vi får hoppas att han blir frisk snart igen så att han kan få komma ner till Spanien.

För några dagar sedan <3

Av Sofia Presits - 25 december 2014 12:40

Detta fick jag av mormor <3 plus en pyjamas

Denna kalendern fick jag av one Direction <3

Detta fick jag av mackan, från maybelline new york

Sen fick jag en eye pen av Maria

Och ett linne och en sport-bh

Och en låda som jag kan ha i min Walk in closet

Dessa och jag av Julia!

Och denna boken!

Dessa ridvantarna fick jag av mamma och pappa

Detta fick jag också av mamma

Och denna parfymen.. ?

Sedan fick jag också detta av mamma och pappa ?? + pengar

Och jag fick också pengar av morfar och Beryl ??

Tack så jättemycket för alla paket :)!!

Presentation

Jag är en 14 årig tjej som älskar hästar. Jag tävlar i ponnygalopp men jag ska börja tävla i den stora galoppen nästa år. Jag har 1 häst, hon är en d.ponny som jag tävlar med i ponnygalopp. Hon är Sveriges snabbaste ponny, vi vann SM 2014 & 2015.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< December 2014 >>>

Arkiv

Firoda CC

 

Namn:         Firoda CC     

Smeknamn:  Fiffi/Fia

Ras:   Engelskt fullblod/Welsch

Färg:           Skäck       

Höjd:          148 cm        

Kategori:     D-ponny  

Kön:            Sto  

Född:          2003

 

Vunnit SM 2014 o 2015 i ponnygalopp. Vunnit 8 av 11 starter.

Petite Fille

Namn:         Petite Fille    

Smeknamn:  Petite

Ras:       Engelskt fullblod

Färg:           Fux       

Höjd:          ca 165 cm        

Kategori:     Storhäst

Kön:            Sto  

Född:          2011

 

Lady Mai

  Namn:         Lady Mai

Smeknamn:  Maja

Ras:     Engelskt fullblod

Färg:           Brun      

Höjd:          ca  165 cm        

Kategori:     Storhäst 

Kön:            Sto

Född:          2011

 

Amambai

 

Namn:         Amambai

Smeknamn: Amambai

Ras:            Engelskt fullblod

Färg:           Svart/mörkbrun     

Höjd:          155 cm        

Kategori:     Storhäst

Kön:            Sto  

Född:          2014

 

Delicia

 

Namn:         Delicia

Smeknamn:  Deicia

Ras:         Engelskt fullblod

Färg:           Fux       

Höjd:          ca 170 cm        

Kategori:     Storhäst 

Kön:            Sto  

Född:          2014

 

Silver

  Namn:          Silver    

Smeknamn:  Silver

Ras:             Minishettis

Färg:            Svart   

Höjd:           77 cm       

Kategori:      A-ponny

Kön:             Vallack 

Född:           2012

 


Ovido - Quiz & Flashcards