SofiaPresits

Alla inlägg under januari 2015

Av Sofia Presits - 30 januari 2015 08:07

Nu väntar jag på bussen, ska till skolan nu. Igår var jag inte i skolan men idag är jag friskare. Har bara ont i halsen, förkylning och hosta. Men vi har prov idag så man kan inte vara sjuk. Igår kom Julia och Marcos hem och de var så bruna. De hade med sig massa presenter och berättade om hela deras resa. Sedan berättade vi om allt tokigt som hade hänt här hemma haha.

Allt detta fick jag! Helt sjukt!!
Fick en ny martingal, en ny dress och hjälmöverdrag. Sen fick jag en slags huva som Firoda ska ha när vi tävlar, bara för att hon ska vara fin. Sen fick jag ett par ray ban brillor och ett schabrak som är som en sadel, den har inbygd sadelgjord och brösta, den var riktigt cool!!

Av Sofia Presits - 28 januari 2015 21:10

Imorgon kommer äntligen världens saknade människa hem! Ska bli så roligt att hon äntligen kommer hem, har längtar efter henne, hon är ju trots allt min syrra ;)!

Av Sofia Presits - 28 januari 2015 20:33

Imorgon kommer äntligen världens saknade människa hem! Ska bli så roligt att hon äntligen kommer hem, har längtar efter henne, hon är ju trots allt min syrra ;)!

[Bild]

Av Sofia Presits - 27 januari 2015 19:52

Nu har jag fått min nya mobil. Den är jättebra. Dock så har jag inte fått in 3G ordentligt så jag får gå på nätverk tills comviq hör av sig igen.

Fina Power <3

Av Sofia Presits - 27 januari 2015 14:16

Idag är jag sjuk igen, inte kul! Men jag hoppas att jag blir frisk snart, tror att jag kan gå till skolan imorgon. Har precis varit ute och släppt ut Petite Fille och Lady Mai. Har även fixat min hopphage för hästarna hade tagit sönder den. Sen longerade jag Firoda. Hon har varit lite dum när man ska galoppera på henne och sparkat så jag tänkte att jag longrerar henne så får jag se om hon sparkar då och det gjorde hon ine så jag ska testa att bara rida med galoppsadeln så får vi se. De första dagarna nu ska jag bara longrera eller rida Barbacka. Nu äter jag och ska kolla film. Sen måste jag ut och mocka men jag får ta det i min takt för jag vill inte bli sjuk igen ;)! Ikväll när mamma kommer hem så har hon hämtat min nya mobil. Ska bli så spännande att få den. Längtar!

Av Sofia Presits - 26 januari 2015 19:53

Idag var jag i skolan, men gick bara fram till lunch för jag mådde inte alls bra. Hade ont överallt, magen, huvudet, halsen och har hosta. Nu har det bara blivit värre. När jag kom hem blev det bättre men nu är det värre igen. Jag får se hur jag mår imorgon. Men jag hoppas att jag är frisk snart. Jag är inte sjuk speciellt ofta men nu kom det.

Världens finaste hund!

Världens bästa katt. Och såklart är Firoda världens bästa ponny <3

Av Sofia Presits - 25 januari 2015 21:46

 


Det är helt magiskt att ha hund. Om man är ledsen så slikar den upp tårarna och viftar på svansen så blir man glad igen. Om man är glad så blir man ännu lyckligare. Det är ett sånt fantastiskt sällskap, jag vet inte hur jag ska klara mig utan Diesel när han är i Spaninen sen 1 månad. Tur han kommer till sommaren igen <3.      Vad skulle jag gjort utan dig? <3 


Längtar tills jag får min iphone 6 så jag kan ta jättefina bilder :)! 




Presentation

Jag är en 14 årig tjej som älskar hästar. Jag tävlar i ponnygalopp men jag ska börja tävla i den stora galoppen nästa år. Jag har 1 häst, hon är en d.ponny som jag tävlar med i ponnygalopp. Hon är Sveriges snabbaste ponny, vi vann SM 2014 & 2015.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2015 >>>

Arkiv

Firoda CC

 

Namn:         Firoda CC     

Smeknamn:  Fiffi/Fia

Ras:   Engelskt fullblod/Welsch

Färg:           Skäck       

Höjd:          148 cm        

Kategori:     D-ponny  

Kön:            Sto  

Född:          2003

 

Vunnit SM 2014 o 2015 i ponnygalopp. Vunnit 8 av 11 starter.

Petite Fille

Namn:         Petite Fille    

Smeknamn:  Petite

Ras:       Engelskt fullblod

Färg:           Fux       

Höjd:          ca 165 cm        

Kategori:     Storhäst

Kön:            Sto  

Född:          2011

 

Lady Mai

  Namn:         Lady Mai

Smeknamn:  Maja

Ras:     Engelskt fullblod

Färg:           Brun      

Höjd:          ca  165 cm        

Kategori:     Storhäst 

Kön:            Sto

Född:          2011

 

Amambai

 

Namn:         Amambai

Smeknamn: Amambai

Ras:            Engelskt fullblod

Färg:           Svart/mörkbrun     

Höjd:          155 cm        

Kategori:     Storhäst

Kön:            Sto  

Född:          2014

 

Delicia

 

Namn:         Delicia

Smeknamn:  Deicia

Ras:         Engelskt fullblod

Färg:           Fux       

Höjd:          ca 170 cm        

Kategori:     Storhäst 

Kön:            Sto  

Född:          2014

 

Silver

  Namn:          Silver    

Smeknamn:  Silver

Ras:             Minishettis

Färg:            Svart   

Höjd:           77 cm       

Kategori:      A-ponny

Kön:             Vallack 

Född:           2012

 


Skapa flashcards