SofiaPresits

Alla inlägg under mars 2015

Av Sofia Presits - 31 mars 2015 09:57

Jag hann inte blogga igår. Hade fullt upp. Var först hos veterinären från 8-12. Det var inta roligt.. Men de hittade felet på hennes rygg och varför hon hade ont. Det var inget jätteallvarligt och vi är inte orolig över det längre. Nu ska jag bara styrketräna henne och sen kan jag börja sätta igång henne. Om någon månad är hon nog frisk igen. Jag bryr mig inte om tävlingarna nu, jag vill bara att hon ska bli frisk. Efter veterinären så hjälpte jag pappa att bära 30 st väggar, eller ja ni vet sådana man har när man bygger väggar i ett hus. Det var iallafall väldigt jobbigt för att det blåste mycket. Sen mockade jag och sen kom veterinären till Power. Han är snart frisk från sin senskada. Efter veterinären så åkte jag till en Thai-mat resturang med mina kompisar och det var både gott och roligt.

Idag ska jag göra alla övningar på Firoda och sen ska jag cykla till Nathalie, min kompis. Jag ska ta hand om hennes häst lördag-söndag.

Av Sofia Presits - 31 mars 2015 09:22

Lite sena bilder men nu kommer de.

Av Sofia Presits - 29 mars 2015 23:28

Nu har vi kommit hem och jag saknar redan Diesel. De är så hemskt att inte få ha honom hos sig. Han har gett mig så mycket fina minnen och så roligt har vi haft tillsammans. Bara att inte få ropa på honom när man ska gå och lägga sig, eller att inte få en blöt puss på morgonen. Allt förändras snabbt. Men jag hoppas verkligen att han kommer i sommar igen för jag längtar redan efter honom. Han är min bästavän.

Det verkar som om han också saknar mig för han sitter på min kudde och surar nu säger mormor.

Av Sofia Presits - 29 mars 2015 18:51

Nu sitter jag på flygplanet och har ungefär 2 timmar kvar. Snart hemma! Ska bli roligt stt komma hem till alla djuren. Men det var jobbigt att lämna idag. Jag har haft sånna fina dagar här och det kommer jag sent glömma. Det jobbigaste var att lämna Diesel. Jag kommer sakna honom otroligt mycket. Men jag hoppas verkligen att han kan komma hem till mig i juli.

Det var inte alls lika fint väder i Alicante idag som i Torrevieja.

Av Sofia Presits - 29 mars 2015 13:06

Nu är min prao slut här i Spanien, tråkigt.. Men jag kanske kommer tillbaka någon gång. Det har varit jättekul och lärorikt. Kul att få se hur det är någon annan stans än hemma. Igår var vi på en pilgrimsvandring och vandrade 1 mil. Det kändes dock mycket mer då vi gick upp i bergen. Men det var iallafall roligt. Jag tycker om att röra på mig så då var detta perfekt. Man fick även lite bränna på köpet. Gamla människor är förväntans värt väldigt trevliga. Inte en enda som har varit otrevlig.

Just nu ligger jag och solar lite in i det sista. I eftermiddag åker vi hem.. Vill vara kvar här längre och få lite till sol. Men det ska bli kul att komma tillbaka till min saknade Firoda. Imorgon ska vi till veterinären och jag hoppas verkligen att de säger något bra.

Juste, glömde berätta att jag fick en liten bok av mina handledare/ prästparet (som förövrig var väldigt snälla). Boken var om ett armband som hade olika pärlor och de hade olika betydelse. Det var väldigt fint och jag ville ha ett sånt Armband. Så jag fick ett av mormor och det ska jag bära med mig som minne.

Helt blå himmel!

[Bild]

<3

Av Sofia Presits - 26 mars 2015 22:17

Mamma badar i 15 grader

Mackor som jag gjorde på kyrkan i onsdags.

Söta Luna och Diesel

Mitt swarovski korshalsband som jag ska ha på konfan.

Av Sofia Presits - 26 mars 2015 22:05

Då har jag praoat idag igen. Idag var det våfflor som stod på schemat. Det kom ungefär 30 gäster som vi skulle göra våfflor till. Det var jättekul för jag fick stå lite i kassan och göra lite våfflor. Ibland blev det lite tokigt och sylten tog slut men allt ordnade sig. Jag tror att jag har en av de roligaste prao-ställena. Jag får göra vad jag vill, stå i kassan, diska, göra maten eller bara fixa alla småsaker. Göra lite vad som behövs och sådant tycker jag är roligt. Imorgon är jag ledig för att på lördag ska vi gå pilgrimmsvandring och på söndag ska jag läsa en bön på gudstjänsten. Det är bra att jag är ledig imorgon för det ska bli jättefint väder. 20 grader och sol. Så jag ska vara ute hela tiden. Ska bara köpa en konfirmationsklänning som jag hittat på Zara. Sen på söndag kväll åker vi hem. Jag vill egentligen inte åka hem, det är roligare att jobba som servitör än att gå i skolan. Men det ska bli roligt att åka hem till alla hästarna. Sen ska jag börja sätta igång Firoda så vi kan ut och tävla sen.

Efter jag varit på kyrkan idag så gick vi en runda med hunadrna. Så fina <3

Av Sofia Presits - 25 mars 2015 11:37

Nu är det onsdag och jag ska snart till svenska kyrkan och vara där några timmar. Idag ska jag servera precis som igår. Igår var det jätteroligt för jag fick servera osv. Igår var vi också på ett shoppingcenter på dagen och jag hittade massa fina saker. Fick ett superfint korshalsband som var från Swarovski. Det hade strasspärlor på hela korset. Jag fick det för att jag snart ska konfirmera mig och då ska jag ha det.

Igår var det fint väder. Idag är det regnigt men jag ska bara jobba och sen ska vi till ett annat köpcenter så det gör inget. Resten av veckan ska det vara jättefint.

Presentation

Jag är en 14 årig tjej som älskar hästar. Jag tävlar i ponnygalopp men jag ska börja tävla i den stora galoppen nästa år. Jag har 1 häst, hon är en d.ponny som jag tävlar med i ponnygalopp. Hon är Sveriges snabbaste ponny, vi vann SM 2014 & 2015.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Arkiv

Firoda CC

 

Namn:         Firoda CC     

Smeknamn:  Fiffi/Fia

Ras:   Engelskt fullblod/Welsch

Färg:           Skäck       

Höjd:          148 cm        

Kategori:     D-ponny  

Kön:            Sto  

Född:          2003

 

Vunnit SM 2014 o 2015 i ponnygalopp. Vunnit 8 av 11 starter.

Petite Fille

Namn:         Petite Fille    

Smeknamn:  Petite

Ras:       Engelskt fullblod

Färg:           Fux       

Höjd:          ca 165 cm        

Kategori:     Storhäst

Kön:            Sto  

Född:          2011

 

Lady Mai

  Namn:         Lady Mai

Smeknamn:  Maja

Ras:     Engelskt fullblod

Färg:           Brun      

Höjd:          ca  165 cm        

Kategori:     Storhäst 

Kön:            Sto

Född:          2011

 

Amambai

 

Namn:         Amambai

Smeknamn: Amambai

Ras:            Engelskt fullblod

Färg:           Svart/mörkbrun     

Höjd:          155 cm        

Kategori:     Storhäst

Kön:            Sto  

Född:          2014

 

Delicia

 

Namn:         Delicia

Smeknamn:  Deicia

Ras:         Engelskt fullblod

Färg:           Fux       

Höjd:          ca 170 cm        

Kategori:     Storhäst 

Kön:            Sto  

Född:          2014

 

Silver

  Namn:          Silver    

Smeknamn:  Silver

Ras:             Minishettis

Färg:            Svart   

Höjd:           77 cm       

Kategori:      A-ponny

Kön:             Vallack 

Född:           2012

 


Ovido - Quiz & Flashcards