SofiaPresits

Alla inlägg under april 2015

Av Sofia Presits - 29 april 2015 20:23

Nu är vi påväg hen från Jägersro med tre bus-hästar. Vi red först Lady Mai och Firoda tillsammans. Sen duschade jag hela Firoda och hon blev kritvit och jättefin. Sen red Julia på Petite. Alla hästar gick så himla bra. Firoda har gått från -100 till + 100 på bara någon vecka. Det är helt sjukt. För någon vecka sedan så sparkade hon vartenda galoppsteg. Men sen började jag longera henne och använda pessoasele och sen nu funkar hon som vanligt. Men jag är väldigt noga nu att longera henne innan varje pass och rida henne i form hela tiden under passet. Det verkar funka så jag är väldigt glad nu.

Förresten så red vi vid sjöarna igår och det var jätteroligt. Det är jättefint där och med många bra backar att träna på. Sedan finns dör även en strand som man kan träna på, den är lite som en galoppbana.

Finaste Julia och lady Mai!

Av Sofia Presits - 27 april 2015 15:24

Har precis slutat skolan och väntar på bussen nu. Det är jättetråkigt för ingen av mina kompisar åkte buss idag. Längtar så mycket tills jag får moppe och kan komma hem tidigt. Idag när jag kommer hem så ska jag iallafall rida till sjöarna och träna Firoda där, ska träna på stranden och även i backarna som finns där. Det ska bli jättekul. Sen måste jag göra läxa. Det är lopp idag på Jägersro men jag kan tyvärr inte åka dit för jag måste göra läxa. Så tråkigt men sant.

Av Sofia Presits - 25 april 2015 20:21

Denna dagen har varit underbar. Den började 06, jag sov hos Marcos med Julia och Malin. När vi vaknade så åkte vi till en proffstränares stall och där Marcos rider vartenda dag. Tränaren har varit champion tränare i Danmark i 7 år. Där red vi först en tur, sen red jag och Marcos 2 turer till medans Julia och Malin knoppade våra hästar inför loppet. Det var så himla roligt att rida, jag kan verkligen tänka mig att göra det varje dag. Iallafall i det stallet för alla är så snälla och om man någon gång inte kan hålla sin häst eller så då gör det inget, det är bara att försätta kämpa liksom. Den första hästen var lite busig, den bockade nästan hela tiden och ja. Men den var hur fin som helst. De andra två hästarna red vi lite snabbare med och de var så himla fina! När jag får amatör licens så ska jag verkligen ha ett sånt fint fullblod. Efter vi ridit så var det Julias lopp. Det gick helt perfekt. Hon kom 3:a med Lady Mai och en annan tjej som red Petite kom 4:a i samma lopp, fantastiskt! Nu ska vi äta middag och sen ska jag ut och mysa med hästarna <3

Fuxen som jag red! Hon heter Förken Smilla!

En annan häst som jag red, kommer dock inte ihåg vad den hette haha :P

Av Sofia Presits - 24 april 2015 09:29

nu har jag tagit av tandställningen och det blev så himla fint. Bild kommer ;)

Av Sofia Presits - 24 april 2015 06:27

Igår var det en riktigt härlig dag. På skolan så hade vi 2 timmars håla så vi åt jordgubbar med nutella och pluggade. Efter skolan så kom veterinären och han började med att kolla på Powers ben, de såg jättefina ut och han ska börja sättas igång, Jippie! Sen kastrerade han Silver, allt gick bra men silver hade väldigt ont efteråt, lille killen. Jag och Julia fick vara assistenter till veterinären och det var jättekul. Sen vaccinerades Firoda. Sen sprang jag, mamma och Julia en runda och sen köpte vi pizza. Så det var en jättebra dag igår. Idag kommer det bli en lika bra dag.

Först nu på morgonen ska jag ta av min tandställning, som jag längtat. Sen har vi basket turnering i skolan så jag kanske hinner tillbaka till den. Efter skolan ska jag motionera Firoda och sen ska jag, Jullan och Malin (Julias kompis, min låtsas storasyster) åka till Marcos (Julias pojkvän) i Danmark och sova där. På lördag ska vi rida tidigt på morgonen på fullbloden i stallet som Marcos rider i och efter det är det tävling som gäller. Julia ska rida Lady Mai och en annan tjej ska rida Petite Fille i samma lopp. Det ska bli så roligt, hoppas allt går jättebra. Detta året ska vara Julias år!

Världens bästa Silver!

Av Sofia Presits - 23 april 2015 15:50

Nu är det inte långt kvar med tandställningen, bara några timmar, imorgon åker den bort :D Som jag längtat, har haft den i lite mer än 2 år och de har varit väldigt jobbigt för jag har haft massa gångjärn osv också. Men nu är mitt leende fint så nu åker den av :)!

Av Sofia Presits - 23 april 2015 08:16

Lille silver <3

Av Sofia Presits - 23 april 2015 08:14

Igår gick hon jättefint på longeringen, det börjar bli bättre och bättre, men Jon har lite svårt i ena varvet så det måste jag jobba med.

Presentation

Jag är en 14 årig tjej som älskar hästar. Jag tävlar i ponnygalopp men jag ska börja tävla i den stora galoppen nästa år. Jag har 1 häst, hon är en d.ponny som jag tävlar med i ponnygalopp. Hon är Sveriges snabbaste ponny, vi vann SM 2014 & 2015.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Arkiv

Firoda CC

 

Namn:         Firoda CC     

Smeknamn:  Fiffi/Fia

Ras:   Engelskt fullblod/Welsch

Färg:           Skäck       

Höjd:          148 cm        

Kategori:     D-ponny  

Kön:            Sto  

Född:          2003

 

Vunnit SM 2014 o 2015 i ponnygalopp. Vunnit 8 av 11 starter.

Petite Fille

Namn:         Petite Fille    

Smeknamn:  Petite

Ras:       Engelskt fullblod

Färg:           Fux       

Höjd:          ca 165 cm        

Kategori:     Storhäst

Kön:            Sto  

Född:          2011

 

Lady Mai

  Namn:         Lady Mai

Smeknamn:  Maja

Ras:     Engelskt fullblod

Färg:           Brun      

Höjd:          ca  165 cm        

Kategori:     Storhäst 

Kön:            Sto

Född:          2011

 

Amambai

 

Namn:         Amambai

Smeknamn: Amambai

Ras:            Engelskt fullblod

Färg:           Svart/mörkbrun     

Höjd:          155 cm        

Kategori:     Storhäst

Kön:            Sto  

Född:          2014

 

Delicia

 

Namn:         Delicia

Smeknamn:  Deicia

Ras:         Engelskt fullblod

Färg:           Fux       

Höjd:          ca 170 cm        

Kategori:     Storhäst 

Kön:            Sto  

Född:          2014

 

Silver

  Namn:          Silver    

Smeknamn:  Silver

Ras:             Minishettis

Färg:            Svart   

Höjd:           77 cm       

Kategori:      A-ponny

Kön:             Vallack 

Född:           2012

 


Ovido - Quiz & Flashcards