SofiaPresits

Alla inlägg under juni 2015

Av Sofia Presits - 29 juni 2015 14:44

Nu har jag mockat och fixat alla boxarna. Hästarna har fått komma in och äta lunch. De var så varma i det fina vädret men det är roligt att det är så fint väder nu. På torsdag ska jag sova hos Moas mormors stuga med Maggie och Moa och det ska bli så himla roligt. Vi ska bada massa eftersom det ska bli så fint väder.

Så fina!!

Av Sofia Presits - 28 juni 2015 22:44

Det är roligt att han är här. Han är så otroligt vacker, ni kanske undra vem Papa Bear är. Han är en valack f.11 Vi ska ha honom nu ett tag och träna honom till lite amatörlopp osv. Han har innan stått hos proffstränaren Bent Olsson där Marcos jobbar men nu fick Julia förfrågan att ha honom och träna honom på vår gård på landet. Eftersom vi tror på honom så saa vi ja. Vi bestämde oss ganska snabbt eftersom vi kände att han var en rätt så bra häst faktiskt. Nu är det Julia som står som tränare men vi har bestämt att jag ska få ha honom och rida honom i träning. Självklart kommer vi dela rätt mycket eftersom Julia också kommer vilja rida Papa Bear och jag stona. Sen är det bra att träna på olika hästar. Det är väldigt bra för nu har jag en häst att rida upp på och sen rida lopp på vilket är riktigt roligt. Han kallas iallafall Big Red eftersom han är väldigt stor och liknar Secretariat och Secretariat kallades för Big Red.

   

Kolla så fin han är. Nu kommer han få vila i någon vecka och ta det lugnt i hagen, sen ska vi äntligen få rida honom.    Här är Marcos och Big Red. 

Av Sofia Presits - 28 juni 2015 22:43

Som ni kanske ser såå har jag ändrat designen lite, tyckte det blev mycket bättre såhär. :) 

Av Sofia Presits - 27 juni 2015 21:25

Haha ser ni Cashie inne i boxen också? Hur får två hästar plats i samma Box? Så söta, fast det brukar vara Cashie och Firoda som står där inne tillsammans :P

Nu är jag påväg mot Maria i Malmö för att sova där inatt och mysa lite. Alltid lika roligt att få komma in till syrran i Malmö.

Av Sofia Presits - 26 juni 2015 20:57

Red Firoda, Beauty och Petite. Städade även sadelkammaren och den blev så fin.


Firoda: Red dressyr på henne och hon var väldigt arbetsvillig enda fram till slutet då hon tröttnade och ville bara galoppera iväg. Men det gick bra ändå. Så jag är nöjd med hennes ridpass!

Beauty: Idag hoppade jag Beauty i hopphagen och hon hoppade så fint. Det är bara att styra, rama in och sen hoppa. Så sjukt duktig är hon. Imorgon ska hon gå dressyr och nästa vecka ska jag rida till sjöarna någon dag med mina kompisar.

Petite: Pigg och knas var bara förnamnet på henne. Red ut med Julia som red Lady Mai och det var nog inte många som ville sitta på de hästarna idag. De var väldigt pigga och busiga. Fast jag tycker det är rätt roligt när hästen är lite busig. Då har man något att kämpa med ;). Men kortfattat så var alla hästarna fina idag med lite för pigga ;)

Sötnosarna! Fattas bara Firoda, sen är hela flocken där. Men Firoda står inne på natten eftersom hon är tävlingshäst och hon älskar att stå inne på natten. Hon står alltid vid grinden och väntar.

Av Sofia Presits - 24 juni 2015 17:39

Det har hänt en hel del nu på sistone. I söndags såldes Power till en superbra tjej som skulle ha honom till lite sällskap och lätt ridning. Det kändes som ett bra hem. Sen blev jag sjuk igår, tisdag, hade feber på morgonen men åkte ändå till Ullared och sen såg jag på One Direction, det var superroligt förutom att jag mådde jättedåligt.

Sen idag har jag jättehög feber och mår inte alls bra. Jag skulle egentligen tävlat idag men det kunde jag inte eftersom jag är helt yr bara jag reser mig upp. Så tråkigt men jag hoppas att jag blir frisk snabbt nu.

Av Sofia Presits - 20 juni 2015 22:43

Ups, har inte bloggat på många dagar nu! Har sovit över hos Moa nu över midsommar tillsammans med Maggie också. Moa och Maggie är två av mina absolut bästa vänner och vi hade superroligt med många skratt. Jag hade inte så bra nätverk så därför jag inte bloggade. Här kommer några bilder:

Hästarna var jättepigga idag. Bettan ville bara galoppera hela tiden och Firoda ville inte arbeta. Tillslut gick det bra med Firoda hon lyssnade jättebra i slutet. Bettan var pigg hela passet men hon blir snabbt trött i galoppen iom hon inte är riden så mycket.

Av Sofia Presits - 18 juni 2015 13:41

Bettan är så himla fin nu. Hon busar ingenting och jag kan bara styra mot ett hinder så hoppar hon.

Finaste B-ponnyn i hela världen!!

Nu går det bara framåt!!

Presentation

Jag är en 14 årig tjej som älskar hästar. Jag tävlar i ponnygalopp men jag ska börja tävla i den stora galoppen nästa år. Jag har 1 häst, hon är en d.ponny som jag tävlar med i ponnygalopp. Hon är Sveriges snabbaste ponny, vi vann SM 2014 & 2015.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Arkiv

Firoda CC

 

Namn:         Firoda CC     

Smeknamn:  Fiffi/Fia

Ras:   Engelskt fullblod/Welsch

Färg:           Skäck       

Höjd:          148 cm        

Kategori:     D-ponny  

Kön:            Sto  

Född:          2003

 

Vunnit SM 2014 o 2015 i ponnygalopp. Vunnit 8 av 11 starter.

Petite Fille

Namn:         Petite Fille    

Smeknamn:  Petite

Ras:       Engelskt fullblod

Färg:           Fux       

Höjd:          ca 165 cm        

Kategori:     Storhäst

Kön:            Sto  

Född:          2011

 

Lady Mai

  Namn:         Lady Mai

Smeknamn:  Maja

Ras:     Engelskt fullblod

Färg:           Brun      

Höjd:          ca  165 cm        

Kategori:     Storhäst 

Kön:            Sto

Född:          2011

 

Amambai

 

Namn:         Amambai

Smeknamn: Amambai

Ras:            Engelskt fullblod

Färg:           Svart/mörkbrun     

Höjd:          155 cm        

Kategori:     Storhäst

Kön:            Sto  

Född:          2014

 

Delicia

 

Namn:         Delicia

Smeknamn:  Deicia

Ras:         Engelskt fullblod

Färg:           Fux       

Höjd:          ca 170 cm        

Kategori:     Storhäst 

Kön:            Sto  

Född:          2014

 

Silver

  Namn:          Silver    

Smeknamn:  Silver

Ras:             Minishettis

Färg:            Svart   

Höjd:           77 cm       

Kategori:      A-ponny

Kön:             Vallack 

Född:           2012

 


Ovido - Quiz & Flashcards