SofiaPresits

Alla inlägg under september 2015

Av Sofia Presits - 29 september 2015 20:34

IDag började vi praoa 10 typ. Då skulle vissa hästar få massage. Sen tog vi in hingsten, han ska ridas in snart så jag fick hänga på honom. Sen åkte vi hem och jag gjorde läxa. Hade redan ridit Firoda på morgonen så sen tog jag in Silver och busade lite med honom. Han var väldigt busig och han älskar att leka med en stor boll, haha. 

Av Sofia Presits - 28 september 2015 21:49

Nu är jag hemma från praon, det var jätteroligt. Men stort ansvar, jag och Lina fick hålla i alla ridlektioner och det innebar stort ansvar för både barn, hästar och att passa tiden. Alla ponnyer skötte sig prima, likaså barnen. Barnen var så söta, de sprang runt som små "fans" och många visste vem jag var, haha. Jag hoppas vi får lika roligt resten av veckan också och att vi får hålla i fler ridlektioner. De två första lektionerna var uteritt, då fick vi rida med barnen och ja  g fick rida den busiga Spirit. Han hade busat med eleverna så då fick jag rida honom, haha. Men det gick bra. Sistaridlektionen var dressyr och även den gick super.

Jag red Firoda innan också och hon var fin för att ha vilat i en vecka nu, dock blir hon aldrig trött :P


Nu ska jag sova, imorgon måste jag mocka och rida Firoda innan praon. 


Ponnyn som jag red innan går på ridskolan nu vilket är jätteroligt! Har glömt att berätta det men Beauty är nu såld och jag rider inte henne längre, lite tråkigt men jag hade inte tid att rida henne och jag var ju liiite stor så nu fick hon flytta. 

Av Sofia Presits - 27 september 2015 10:39

Nu är jag hemma igen från Spanien, jag har varit där och Praoat. Igår var jag med mina kompisar och vi såg film. Det var jätteroligt. Nu ska jag och Julia åka till Jägers, sen ska jag longera Firoda och mocka. Ikväll ska jag va med mina kompisar igen, vi ska se bio, The Maze runner 2. Ska bli superkul!!

Saknar redan finaste lilla Diesel! <3

Av Sofia Presits - 18 september 2015 17:03

Nu åker vi mot Spanien!

Av Sofia Presits - 16 september 2015 16:29

Hemma nu från skolan, är så himla trött, hade skoljoggen i skolan och vi sprang 6 km, jag klarade det på 34 min vilket jag är väldigt nöjd med. Igår red jag 3 hästar och alla var väldigt busiga och pigga men det gick super.

På fredag åker jag till Spanien med mamma för att praoa på svenska kyrkan där, samtidigt får vi lite semester. Ska bli så roligt! Veckan efter ska jag praoa på en ridskola tillsammans med Lina, det ska också bli väldigt roligt, vi kommer hålla i ridlektioner osv.

Av Sofia Presits - 14 september 2015 21:22

Dagen har varit väldigt lång och jag har hunnit med massa. Gick först i skolan, hade vanliga lektioner, idrott, svenska, no, so osv osv. Dock så var det 400m på idrotten och det var väldigt roligt    Kom hem vid 20 i fyra, det är väldigt najs nu när jag har moppe så kan jag komma hem mycket tidigare. Red då Beauty, hon var lite galen, alldeles för mycket energi på den ponnyn.. Sen sprang jag 3 km, hårdträningen är igång nu.. Men det gick rätt så bra, fick 15.22 min. Men jag måste träna mer! Sen skoddes firoda, det visade sig att hon hade haft en hovböld som kommit ut nu, så nu är hon frisk igen och ska börjas sättas igång, jippie!! Efter hon hade skotts så red jag henne lite i skogen, hon var väldigt fin och snäll, hon har ju vilat många veckor nu så jag trodde hon skulle vara mycket mer galen. Sen mockade vi och sen var stallet klart. Nu är det dags för plugg. 


Dagen imorgon blir rolig, först skola, sen ska jag hämta mitt körkort, sen hem och rida, tror jag får rida 3 hästar imorgon. Sen ska vi tvätta lastbilen, vet inte om det blir den vita eller den gråa, vi får se. 


Ha det bra :)  Fina Petite och Julia i Norge. 

Av Sofia Presits - 8 september 2015 21:14

Idag var vi klara med stallet redan vid 20. Jag red Beauty först när jag kom hem från skolan, hon var så duktig. Sen mockade vi och sen red vi på stubben med Petite och Lady. Det gick super, gud så fin Petite var idag, drömhäst!!

Red på Jägers igår, var längesen eftersom jag fick ju en spricka i revbenet så jag kunde inte rida. Men nu kan jag äntligen röra mig normalt och rida igen. Petite var dock väääldigt stark igår..

Av Sofia Presits - 5 september 2015 13:55

Under senaste tiden har jag inte bloggat mycket, det är för jag har haft mycket läxa osv. Sen har jag inte mått så bra. Jag blev ju sparkad förra veckan och sen blev Firoda halt, sen fyllde jag år, jag hade hoppats på att den dagen skulle bli bra men den blev inte alls bra. Så nästa vecka hoppas jag blir bättre. Jag är redan mycket bättre i revbenet och Firoda är inte halt längre. Men jag har läxa + moppekortet som jag verkligen måste lägga mycket tid på nu. Ikväll ska jag va med mina kompisar, kanske kan få något annat att tänka på.

Världens finaste Silver!!

Beauty gick väldigt fint idag, hoppas jag snart kan börja rida min stjärna Firoda igen.

Presentation

Jag är en 14 årig tjej som älskar hästar. Jag tävlar i ponnygalopp men jag ska börja tävla i den stora galoppen nästa år. Jag har 1 häst, hon är en d.ponny som jag tävlar med i ponnygalopp. Hon är Sveriges snabbaste ponny, vi vann SM 2014 & 2015.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2015 >>>

Arkiv

Firoda CC

 

Namn:         Firoda CC     

Smeknamn:  Fiffi/Fia

Ras:   Engelskt fullblod/Welsch

Färg:           Skäck       

Höjd:          148 cm        

Kategori:     D-ponny  

Kön:            Sto  

Född:          2003

 

Vunnit SM 2014 o 2015 i ponnygalopp. Vunnit 8 av 11 starter.

Petite Fille

Namn:         Petite Fille    

Smeknamn:  Petite

Ras:       Engelskt fullblod

Färg:           Fux       

Höjd:          ca 165 cm        

Kategori:     Storhäst

Kön:            Sto  

Född:          2011

 

Lady Mai

  Namn:         Lady Mai

Smeknamn:  Maja

Ras:     Engelskt fullblod

Färg:           Brun      

Höjd:          ca  165 cm        

Kategori:     Storhäst 

Kön:            Sto

Född:          2011

 

Amambai

 

Namn:         Amambai

Smeknamn: Amambai

Ras:            Engelskt fullblod

Färg:           Svart/mörkbrun     

Höjd:          155 cm        

Kategori:     Storhäst

Kön:            Sto  

Född:          2014

 

Delicia

 

Namn:         Delicia

Smeknamn:  Deicia

Ras:         Engelskt fullblod

Färg:           Fux       

Höjd:          ca 170 cm        

Kategori:     Storhäst 

Kön:            Sto  

Född:          2014

 

Silver

  Namn:          Silver    

Smeknamn:  Silver

Ras:             Minishettis

Färg:            Svart   

Höjd:           77 cm       

Kategori:      A-ponny

Kön:             Vallack 

Född:           2012

 


Skapa flashcards