SofiaPresits

Alla inlägg under januari 2016

Av Sofia Presits - 22 januari 2016 22:39

Äntligen är det fredag nu. Helg är välbehövt nu. Gick en runda med mamma och Silver innan, så mysigt. Imorgon ska jag rida på morgonen på Delcia, Julia ska rida Lady Mai, spännande. Sen mockar vi mm. Sen ska jag och mamma till hennes jobb, vi ska göra klart något hon behövde göra. Sen ska vi till Nova och shoppa, ska bli så roligt. Jag ska prova ett par stövlar som jag velat ha jättelänge, hoppas de passar. På kvällen ska jag va med kompisar och se skräckfilmen "the Conjuring". Eller vi får väl se om vi vågar ;P. Idag åkte vi skridskor på idrotten, det finns en liten damm jättenära skolan och det var så kul och mysigt. Vi hade snöbollskrig medans vi åkte vilket var superkul.

Två av mina bästavänner, Nathalie och Felicia <3

Världens bästa Silver, finns ingen som honom, han har en väldigt stor plats i mitt hjärta <3

Skogen är så fin nu med all snö och frost!

Av Sofia Presits - 19 januari 2016 20:36

Vill börja inlägget med att jag är ledsen att jag inte bloggat på ett tag nu, har haft fullt upp med hästarna och skolan. Brukar vara så när vardagen sätter igång. Vi har rätt mycket läxa nu och jag vill gärna ha mycket tid till mina läxor. Ska försöka bli bättre på att blogga. Men iallafall, livet rulla på som vanligt, en hel del saker har hänt, vi har beställt resa till Dubai på påsklovet, det är Dubai World cup vilket ska bli superspännande att se. Sen att få sola, bada, vara på vattenland, se alla feta byggnader, kamelsafari och bara att få komma iväg på semester ska bli så najs. Dock ska mamma stanna hemma och ta hand om hästarna, Dubai är inget för henne tydligen ;) Nejmen hon ska följa med på skidresan sen istället.

La ut Firoda på annons idag igen så vi får se om det blir något napp, sen ska jag köpa en egen snäll, trygg och stabil amatörhäst. Annars går allt bra med Delicia osv. Imorgon ska Julia sluta tidigt så vi ska rida ut på Delicia och Lady, jag paxar Delicia, självklart ;)!

Härliga dagar i helgen, vi red till sjöarna och Firoda och Silver älskade det!!

Av Sofia Presits - 10 januari 2016 21:33

Imorgon börjar jag skolan igen, känns inte så farligt faktiskt, bra att få komma tillbaka till rutinerna igen. Idag red jag till sjöarna och mamma gick med, Firoda är jättepigg nu och bockar och sparkar väldigt mycket så känner att jag får börja longera henne med pessoaselen först nu.

Idag hade vi även gäster från Brasilien, det var superkul. En liten flicka var med och hon red på lille Silver och åkte vägen efter honom också, så sött!!

Igår var vi och hälsade på Amambai, som jag saknat henne men hon var fortfarande lika söt. Jag red även en åring i stallet som Amambai står i och det gick super, den var jättepigg och söt.

Jag och världens finaste Delicia igår! Det går verkligen framåt med henne.

En annan sjukt rolig sak är att min kompis Nathalie ska flytta sina hästar jättenära min gård så då kommer vi kunna rida tillsammans jättemycket, ska bli så roligt!!

Av Sofia Presits - 4 januari 2016 19:53

Nu har våra kycklingar kläckts och de är supersöta. Alldeles gula. De är efter vår tupp Martin Beck som räven tog, så nu hoppas vi att någon av kycklingarna är en tupp, isåfall ska den heta Gunvald.

Så söta, en föddes idag och de andra igår, den som föddes igår är mycket mindre och den är trött nästan hela tiden.

Av Sofia Presits - 2 januari 2016 22:51

Visste ni att jag kört in Silver? Han är så duktig på att dra vagnen och han verkligen älskar det. Han gillar när han också har något att göra och inte bara går i hagen.

Endast 77 cm hög men stark är han!

Av Sofia Presits - 2 januari 2016 22:48

Behöver ni filmtips? Såg några jättebra filmer nyligen!!

1. The Last song, denna filmen är så bra! Jättebra huvudpersoner.

2. Picture This

3. The Duff, rolig film!

Dessa filmerna var lite mer "High School" stuk.

Men jag såg även den nya Beck filmen Gunvald, den var också jättebra, men lite sorglig ;)

Av Sofia Presits - 2 januari 2016 00:41

2016 nu! Tycker det känns bra, 2015 var ett både bra och dåligt år för mig, är det inte så för nästan alla? Vissa saker var bra och vissa dåliga. 2015 var året då jag tog mitt andra SM-guld då jag var lika stolt som första SM-guldet, det var året då vi skaffade Silver, året då jag tog moppekort, året då jag tog konfirmationen och träffade helt underbara vänner för livet.

2015 har varit lite halvklart för mig, det har hänt mycket saker i mitt liv som fått mig att tänka om vid vissa tillfälle. Bara som en som sak som, ska jag sälja Firoda eller inte?

Mina planer inför 2016 är nu att ha kvar Firoda och få henne lugn och fin i ridningen, som det ser ut nu så är det inte många andra än jag- som känner henne, som faktiskt kan sätta sig och rida ett helt ridpass på. Det ska ändras.

Jag ska även rida upp till amatörlicensen i vår och förhoppningsvis rida några lopp detta året, jag är faktiskt 15 år nu och mogen att rida lopp, men då krävs hård träning, är jag beredd?

Jag ska välja gymnasie och jobba hårt med betygen så jag kommer in på rätt linje.

Men mest av allt så tror jag att jag har en helt underbar tid framför mig, det är nu i tonåren som man har bästa tiden! Allt är spännande, samtliga som det är jobbigt och roligt.

Hade en helt underbar nyår igår med mina bästa vänner, jag har de bästa vännerna man kan önska sig, har aldrig skrattat så mycket i mitt liv som igår, vi hade så kul, det glömmer jag sent!

Lite bilder från tolvslaget!

Presentation

Jag är en 14 årig tjej som älskar hästar. Jag tävlar i ponnygalopp men jag ska börja tävla i den stora galoppen nästa år. Jag har 1 häst, hon är en d.ponny som jag tävlar med i ponnygalopp. Hon är Sveriges snabbaste ponny, vi vann SM 2014 & 2015.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Arkiv

Firoda CC

 

Namn:         Firoda CC     

Smeknamn:  Fiffi/Fia

Ras:   Engelskt fullblod/Welsch

Färg:           Skäck       

Höjd:          148 cm        

Kategori:     D-ponny  

Kön:            Sto  

Född:          2003

 

Vunnit SM 2014 o 2015 i ponnygalopp. Vunnit 8 av 11 starter.

Petite Fille

Namn:         Petite Fille    

Smeknamn:  Petite

Ras:       Engelskt fullblod

Färg:           Fux       

Höjd:          ca 165 cm        

Kategori:     Storhäst

Kön:            Sto  

Född:          2011

 

Lady Mai

  Namn:         Lady Mai

Smeknamn:  Maja

Ras:     Engelskt fullblod

Färg:           Brun      

Höjd:          ca  165 cm        

Kategori:     Storhäst 

Kön:            Sto

Född:          2011

 

Amambai

 

Namn:         Amambai

Smeknamn: Amambai

Ras:            Engelskt fullblod

Färg:           Svart/mörkbrun     

Höjd:          155 cm        

Kategori:     Storhäst

Kön:            Sto  

Född:          2014

 

Delicia

 

Namn:         Delicia

Smeknamn:  Deicia

Ras:         Engelskt fullblod

Färg:           Fux       

Höjd:          ca 170 cm        

Kategori:     Storhäst 

Kön:            Sto  

Född:          2014

 

Silver

  Namn:          Silver    

Smeknamn:  Silver

Ras:             Minishettis

Färg:            Svart   

Höjd:           77 cm       

Kategori:      A-ponny

Kön:             Vallack 

Född:           2012

 


Ovido - Quiz & Flashcards