SofiaPresits

Alla inlägg den 8 april 2016

Av Sofia Presits - 8 april 2016 23:16

Ska snart sova måste upp tidigt imorgon för att åka till Jägers innan det stänger. 9.30 Vi tar antagligen med Delicia och Petite.

Nu är det inte långt kvar till min uppridning, längtar verkligen jättemycket. På söndag ska jag och Julia kanske få rida ett uppvisningslopp på Klampenborg, det är som ett riktigt lopp fast inget spel om pengar.

Idag hade vi två prov i skolan, matte och Idrott, även tyska glosförhör. Denna veckan har varit väldigt stressig och jobbig. Massor med läxor och vi har varit på Jägersro mycket. Vissa dagar är det svårt att hinna med allt så därför är min planering väldigt viktig.

Efter skolan idag tog jag en tupplur, haha det var väldigt behövligt, min snälla syster och mamma fixade då till hästarna. Sen red vi, jag på Lady och Julia på Firoda. Det gick jättebra. Båda hästarna var väldigt pigga och på alärten. Tror dock Firoda trivs väldigt bra med Julia på ryggen, hon sköter sig exemplariskt, eller så är det Julia som är väldigt duktig? ;)


Imorgon blir en jätterolig dag. Vi ska lämna tillbaka fina Agent, han har stått hos oss på vila och latat sig i hagen. Men det bästa är att vi ska hämta Amambai. Som vi saknat henne, ska bli så roligt att träna henne nu också. Då får jag och Julia vars 2 galopphästar att rida + Firoda. Det kommer behövas massa planering när vi ska rida och sköta 5 hästar varje dag men det klarar vi!! :D

Idag var vi verkligen girlpower, rosa!! Jag och Maia <3

Delicia och jag när vi red i veckan, världens bästa 2 åring, helt klart. Så bra psyke och hon är så snäll, klarar allt. Förutom att Julia flög av henne igår på Jägers, då var hon en liten buse, dock var inte många som hade suttit kvar så som hon svängde. Jag är iallafall stolt över mitt och Julias jobb som vi gör med Delicia, det är trots allt vi som rider, sköter och uppfostrar henne varje dag. Bra lärdom för oss!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Jag är en 14 årig tjej som älskar hästar. Jag tävlar i ponnygalopp men jag ska börja tävla i den stora galoppen nästa år. Jag har 1 häst, hon är en d.ponny som jag tävlar med i ponnygalopp. Hon är Sveriges snabbaste ponny, vi vann SM 2014 & 2015.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016
>>>

Arkiv

Firoda CC

 

Namn:         Firoda CC     

Smeknamn:  Fiffi/Fia

Ras:   Engelskt fullblod/Welsch

Färg:           Skäck       

Höjd:          148 cm        

Kategori:     D-ponny  

Kön:            Sto  

Född:          2003

 

Vunnit SM 2014 o 2015 i ponnygalopp. Vunnit 8 av 11 starter.

Petite Fille

Namn:         Petite Fille    

Smeknamn:  Petite

Ras:       Engelskt fullblod

Färg:           Fux       

Höjd:          ca 165 cm        

Kategori:     Storhäst

Kön:            Sto  

Född:          2011

 

Lady Mai

  Namn:         Lady Mai

Smeknamn:  Maja

Ras:     Engelskt fullblod

Färg:           Brun      

Höjd:          ca  165 cm        

Kategori:     Storhäst 

Kön:            Sto

Född:          2011

 

Amambai

 

Namn:         Amambai

Smeknamn: Amambai

Ras:            Engelskt fullblod

Färg:           Svart/mörkbrun     

Höjd:          155 cm        

Kategori:     Storhäst

Kön:            Sto  

Född:          2014

 

Delicia

 

Namn:         Delicia

Smeknamn:  Deicia

Ras:         Engelskt fullblod

Färg:           Fux       

Höjd:          ca 170 cm        

Kategori:     Storhäst 

Kön:            Sto  

Född:          2014

 

Silver

  Namn:          Silver    

Smeknamn:  Silver

Ras:             Minishettis

Färg:            Svart   

Höjd:           77 cm       

Kategori:      A-ponny

Kön:             Vallack 

Född:           2012

 


Skapa flashcards