SofiaPresits

Alla inlägg under oktober 2014

Av Sofia Presits - 28 oktober 2014 17:03

Har precis varit på emporia med mina härliga vänner. Var superkul! Jag gick mest och shoppade med Julia. Vi åt på Max, sen shoppade vi, sen åt vi frozen yoghurt och sen shoppade vi lite till! Julia är bäst att shoppa med :)

Julia <3<3<3

Mums!! Detta var det bästa.

Köpte detta supersnygga nagellacket och lite annat ??

Av Sofia Presits - 27 oktober 2014 15:27

Nu rider Louise Firoda men jag ska rida henne en stund sen och cantra henne några varv på fältet :) jag Ted Power innan och det gick bra förutom att båda blev trötta och han bockade några gånger haha..

Louise och Firoda :)

Av Sofia Presits - 25 oktober 2014 14:42

Firoda CC

Hon är sveriges snabbaste ponny och hon älskar verkligen att springa. Hon är en äkta vinnare. Hon har vunnit 5 av 7 lopp som vi ridit ihop. Jag har bara haft henne i ett halv år. Vår enda ponny. 

Snabbfakta: 


Fullständiga namn: Firoda CC

smeknanmn: Florida, Fiffi

Födelseår: 2003

Kön: Sto

Mankhöjd: 148 cm

Ras: 33% Welsh, 67% Engelskt Fullblod

Inriktining: Ponnygalopp

Färg: Skäck

Import: Irland

Ägare: Sofia Presits


  


Lady Mai


Detta är ett av Julias nyinköpta fulblod. Hon är super snäll och stallets piggelin. Stallets lilla bebis. Hon har bara varit hos oss i någon månad. Julia importerade henne från England. Hon har inte startat hos oss än. Men idag gick hon ett kval så snart blir det riktiga lopp för henne. 

Snabbfakta:


Fullständiga namn: Lady Mai

smeknanmn: Mai

Födelseår: 2011

Kön: Sto

Mankhöjd: kanske 160 cm, vet inte riktigt 

Ras: Engelsk fullblod

Inriktining: Galopp

Färg: Brun

Imoport: Irland

Ägare: Julia och Marcos

 


Petite Fille: 

Detta är Julias andra nyinköpta fullblod. Hon är stallets lilla envisa sto. Stallets lilla bråkstake. Hon importerades samtidigt som Mai så vi har inte haft henne så länge. Det hon har vissat hittills är superbra, en 5:a och en vinst. Hon är stallets finaste häst. 

Snabbfakta:


Fullständiga namn: Petite Fille

smeknanmn: Petite 

Födelseår: 2011

Kön: sto

Mankhöjd: 160 cm, vet inte riktigt

Ras: Engelska fullblod

Inriktining: Galopp

Färg: fux

Import: England

Ägare: Julia och Marcos

 



Power of Dreams

Stallets vackraste häst, stallets stålthet. Han har en sån personlighet som ingen annan häst har. Julia har haft honom sedan förra sommaren, hans säsong förra året var toppen, han fick pengaar i 12 gånger irad. 

Snabbfakta:


Fullständiga namn: Power of Dreams

smeknanmn: Power, Powan 

Födelseår: 2007

Kön: Valack 

Mankhöjd: 165 cm, vet inte riktigt

Ras: Engelska fullblod

Inriktining: Galopp

Färg: Brun

Import: Irland

Ägare: Julia och Marcos

 


Cashflow:

Detta är inte vår häst, han är bara uppstallad i vårt stall. Han är stallets snällaste häst. Jag brukar rida honom när jag har tid. Han är absolut ingen galopphäst, han är så långt från galopphäst om man kan komma, men han är en riktigt fin hopphäst, med fin hoppteknik. När han hoppar så svävar han fram. Han är sällskap till Firoda

Snabbfakta: 


Fullständiga namn: Cashflow

smeknanmn: Cashie, Cash, 

Födelseår: Vet inte, tror han är typ 19 år

Kön: Valack

Mankhöjd: typ 170 cm, han är stor som en älg

Ras: Vet inte, kanske någon halvblods korsning

Inriktining: Hoppning

Färg: Mörkbrun

Import: Irland

Ägare: Alma   


Hoppas att ni tyckte om inlägget 



Av Sofia Presits - 25 oktober 2014 14:29

Idag fick min syster Julia äntligen framgång! Hon har kämpat på och fått motgång efter motgång.. Jag har många gånger sagt att hon aldrig ska ge upp för en dag kommer det gå bra. Hon har aldrig givit upp och idag fick hon sin stora framgång på länge! 

Idag startade Petite Fille på klampenborg. Hon skulle egentligen inte startat då hennes lopp hade blivit inställt pga få anmälda. Men de satte in henne i ett annat lopp mot lite tuffare motstånd. Men hon behöver rutin så det gjorde inte så mycket. Det var nog inte många som trodde att hon skulle gå bra. Men när jag satt här hemma och käkade så får jag ett sms, såhär stod det: "Hon vann :D:D:D" Blev lite chokad. Men det visade sig att Petite vann! Herregud!! Hennes första vinst och det är med Julia som tränare. 


Lady Mai skulle även göra ett kval idag och hon klarade det utmärkt. Så idag den 25 oktober 2014 då var det syrrans dag! 


Kanske var det Grey Goose, som är uppe i himlen hon kanske gjorde så hon vann, vem vet? Riktigt roligt var det iallafall!!   Julia och Petite Fille! De är bäst! 

Av Sofia Presits - 24 oktober 2014 18:08

Första kvällen blir mys. Ska bara va med Jullan och mamma <3! Imorgon ska jag nog vara med en kompis

Gooott

Av Sofia Presits - 24 oktober 2014 10:16

Snart får vi höstlov. Men först ska vi ha engelskaprov. På höstlovet ska jag inte hitta på så mycket. Ska mest vara med Firoda, rida och vara med kompisar. På lördag startar Pitite Fille på Klampenborg :)

Hon är ju bara så söt i sitt lila täcke <3

Av Sofia Presits - 24 oktober 2014 09:09

Jag ska föreställa en skräckdocka!

Av Sofia Presits - 22 oktober 2014 22:33

Imorgon ska jag först till skolan. Sen ska jag hem och mocka och packa. För sen vid 18.00 ska jag till min kompis Nathalie och då ska vi sova tillsammans med några andra kompisar och ha det riktigt roligt. Vi har utklädningsdag på fredag så därför ska vi sova över för att fixa varandra.  

Finaste Fiorda <3

Presentation

Jag är en 14 årig tjej som älskar hästar. Jag tävlar i ponnygalopp men jag ska börja tävla i den stora galoppen nästa år. Jag har 1 häst, hon är en d.ponny som jag tävlar med i ponnygalopp. Hon är Sveriges snabbaste ponny, vi vann SM 2014 & 2015.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<<
Oktober 2014 >>>

Arkiv

Firoda CC

 

Namn:         Firoda CC     

Smeknamn:  Fiffi/Fia

Ras:   Engelskt fullblod/Welsch

Färg:           Skäck       

Höjd:          148 cm        

Kategori:     D-ponny  

Kön:            Sto  

Född:          2003

 

Vunnit SM 2014 o 2015 i ponnygalopp. Vunnit 8 av 11 starter.

Petite Fille

Namn:         Petite Fille    

Smeknamn:  Petite

Ras:       Engelskt fullblod

Färg:           Fux       

Höjd:          ca 165 cm        

Kategori:     Storhäst

Kön:            Sto  

Född:          2011

 

Lady Mai

  Namn:         Lady Mai

Smeknamn:  Maja

Ras:     Engelskt fullblod

Färg:           Brun      

Höjd:          ca  165 cm        

Kategori:     Storhäst 

Kön:            Sto

Född:          2011

 

Amambai

 

Namn:         Amambai

Smeknamn: Amambai

Ras:            Engelskt fullblod

Färg:           Svart/mörkbrun     

Höjd:          155 cm        

Kategori:     Storhäst

Kön:            Sto  

Född:          2014

 

Delicia

 

Namn:         Delicia

Smeknamn:  Deicia

Ras:         Engelskt fullblod

Färg:           Fux       

Höjd:          ca 170 cm        

Kategori:     Storhäst 

Kön:            Sto  

Född:          2014

 

Silver

  Namn:          Silver    

Smeknamn:  Silver

Ras:             Minishettis

Färg:            Svart   

Höjd:           77 cm       

Kategori:      A-ponny

Kön:             Vallack 

Född:           2012

 


Ovido - Quiz & Flashcards