SofiaPresits

Alla inlägg den 11 januari 2015

Av Sofia Presits - 11 januari 2015 22:44

Som jag skrev i ett annat inlägg så har jag beställt en odd molly kofta. Den är jättefin och den var på rea. Jag har velat har en sån jättelänge och äntligen hittade jag en för halv priset :).

   

Av Sofia Presits - 11 januari 2015 22:29

Tänke berätta om min morgon igår. När jag kom ut till stallet så skulle jag ta ut alla hästarna. Det började inte så bra. Skulle börja med att släppa ut Petite fille, men det var kaos. Hon bet mig när jag skule sätta på täcket och försökte sparka, sen trampade hon mig (inte med vilje ju). Så jag blev vansinig på henne. Men sen fick jag ut henne. Jag var jättearg när jag skulle släppa ut Firoda då. Men hon lugnade ner mig direkt, hon var så snäll och gick snällt och lugnt ut. Bara en sån sak kan få att jag blir mycket gladare. Väldigt konstigt egentligen men ja.. Det är tur att Petite fille är snäll annars <3.

  

Saknar min syster jättemycket. Hon är i Brasilien och kommer hem den siste januari, så himla länge.. 






Av Sofia Presits - 11 januari 2015 22:03

Imorgon är det måndag och jag ska till skolan.. Men min helg har varit jättebra. I fredags kom Maria till oss med hennes vän. Vi gjorde smoothie och jag kollade fiilm sen, kollade mean girls 1 och 2. Sen på lördagen så handlade jag och mamma mat och mockade och städade nästan hela stallet och hästarna fock nytt spån och massa nytt, vi vill få ut julen och få in våren nu. På lördags kvällen/natten så var det storm, men som tur så gock inte strömmen denna gången. Så Egon var snäll jämfört med de andra stormarna. V kollade film och vi kollade The host, jag tyckte inte den var jättebra men slutet var bra. Den får 6/10.  

Idag kom min morbror Nicklas och vi mockade idag igen ;), sen gick vi en runda med hundarna. Det var mysigt. Sen åkte jag och mamma till center syd, vi handlade lite. Jag köpte strumpor, ett rosa nagellack från isadora och en supersnygg skolväska. 


Jag har fått jättemycket saker av min snälla mamma. Dels sakerna från center syd, men sen fick jag också iphone 5 hörlurar, victoras secret bh, please jeans och en odd molly kofta fast den ska jag betala själv men ändå vääldigt snällt :D. 


Nu måste jag sova. 

Presentation

Jag är en 14 årig tjej som älskar hästar. Jag tävlar i ponnygalopp men jag ska börja tävla i den stora galoppen nästa år. Jag har 1 häst, hon är en d.ponny som jag tävlar med i ponnygalopp. Hon är Sveriges snabbaste ponny, vi vann SM 2014 & 2015.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2015 >>>

Arkiv

Firoda CC

 

Namn:         Firoda CC     

Smeknamn:  Fiffi/Fia

Ras:   Engelskt fullblod/Welsch

Färg:           Skäck       

Höjd:          148 cm        

Kategori:     D-ponny  

Kön:            Sto  

Född:          2003

 

Vunnit SM 2014 o 2015 i ponnygalopp. Vunnit 8 av 11 starter.

Petite Fille

Namn:         Petite Fille    

Smeknamn:  Petite

Ras:       Engelskt fullblod

Färg:           Fux       

Höjd:          ca 165 cm        

Kategori:     Storhäst

Kön:            Sto  

Född:          2011

 

Lady Mai

  Namn:         Lady Mai

Smeknamn:  Maja

Ras:     Engelskt fullblod

Färg:           Brun      

Höjd:          ca  165 cm        

Kategori:     Storhäst 

Kön:            Sto

Född:          2011

 

Amambai

 

Namn:         Amambai

Smeknamn: Amambai

Ras:            Engelskt fullblod

Färg:           Svart/mörkbrun     

Höjd:          155 cm        

Kategori:     Storhäst

Kön:            Sto  

Född:          2014

 

Delicia

 

Namn:         Delicia

Smeknamn:  Deicia

Ras:         Engelskt fullblod

Färg:           Fux       

Höjd:          ca 170 cm        

Kategori:     Storhäst 

Kön:            Sto  

Född:          2014

 

Silver

  Namn:          Silver    

Smeknamn:  Silver

Ras:             Minishettis

Färg:            Svart   

Höjd:           77 cm       

Kategori:      A-ponny

Kön:             Vallack 

Född:           2012

 


Ovido - Quiz & Flashcards