SofiaPresits

Alla inlägg den 11 mars 2015

Av Sofia Presits - 11 mars 2015 21:40

Igår kväll fick jag feber och kunde inte sova på hela natten. Febern höll i sig så jag var hemma idag. Sen försvann febern men nu kom den tillbaka igen.. buhh. Men jag hoppas att jag är tillfrisknar under natten för imorgon slutar vi 13.00 och då vill man inte vara sjuk ;) Om jag är frisk imorgon så ska jag rida Firoda och plugga lilte. Jag har inte gjort någonting idag mer än att jag var ute på en liten promenad med mamma, julia, diesel och silver för att få lite frisk luft. Sen har det varit film och soffan hela dagen. 

Av Sofia Presits - 11 mars 2015 10:00

Snart är det final i melodifestivalen och ännu ett tecken på att våren är här snart. Men nu går ju tankarna kring vem man tror ska vinna, vem vill ni ska vinna? Har ni någon favorit? Har ni följt det flitigt eller inte?


Jag har sett nästan alla avsnitt i år och jag tycker att det är många bra låtar och artister. Jag tycker att Linus Svenning's låt är väldigt bra. Sen tycker jag att Groupie med Samir och Viktor är rolig. Men tycker dock inte att den ska vinna, mend et var roligt att de gick till final. Min absoluta favorit är självklart "Heroes" med Måns Zelmerlöw. Hela låten och uppträdandet är helt perfekt. Många tycker kanske att ingen i Europa kommer rösta på honom men när Eric Saade vann melodifestivalen i Sverige så röstade många på honom och han slutade 3:a i hela Eurovision så varför skulle inte Måns också göra det? ;)   

Presentation

Jag är en 14 årig tjej som älskar hästar. Jag tävlar i ponnygalopp men jag ska börja tävla i den stora galoppen nästa år. Jag har 1 häst, hon är en d.ponny som jag tävlar med i ponnygalopp. Hon är Sveriges snabbaste ponny, vi vann SM 2014 & 2015.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Arkiv

Firoda CC

 

Namn:         Firoda CC     

Smeknamn:  Fiffi/Fia

Ras:   Engelskt fullblod/Welsch

Färg:           Skäck       

Höjd:          148 cm        

Kategori:     D-ponny  

Kön:            Sto  

Född:          2003

 

Vunnit SM 2014 o 2015 i ponnygalopp. Vunnit 8 av 11 starter.

Petite Fille

Namn:         Petite Fille    

Smeknamn:  Petite

Ras:       Engelskt fullblod

Färg:           Fux       

Höjd:          ca 165 cm        

Kategori:     Storhäst

Kön:            Sto  

Född:          2011

 

Lady Mai

  Namn:         Lady Mai

Smeknamn:  Maja

Ras:     Engelskt fullblod

Färg:           Brun      

Höjd:          ca  165 cm        

Kategori:     Storhäst 

Kön:            Sto

Född:          2011

 

Amambai

 

Namn:         Amambai

Smeknamn: Amambai

Ras:            Engelskt fullblod

Färg:           Svart/mörkbrun     

Höjd:          155 cm        

Kategori:     Storhäst

Kön:            Sto  

Född:          2014

 

Delicia

 

Namn:         Delicia

Smeknamn:  Deicia

Ras:         Engelskt fullblod

Färg:           Fux       

Höjd:          ca 170 cm        

Kategori:     Storhäst 

Kön:            Sto  

Född:          2014

 

Silver

  Namn:          Silver    

Smeknamn:  Silver

Ras:             Minishettis

Färg:            Svart   

Höjd:           77 cm       

Kategori:      A-ponny

Kön:             Vallack 

Född:           2012

 


Ovido - Quiz & Flashcards