SofiaPresits

Alla inlägg den 16 maj 2015

Av Sofia Presits - 16 maj 2015 22:36

Våra fina blommor!

Världens finaste ponny<3

Av Sofia Presits - 16 maj 2015 18:25

Idag vaknade jag typ halv sju och vi var i Bent's stall kl 7. Där red vi vars tre vackra hästar, idag var hästarna som jag fick inte så busiga. De var riktigt fina. Sen fixade vi alla saker till loppen osv. Det var lite stressigt idag eftersom det bara var 10 minuter mellan Lady Mai's lopp och Firodas. Men vi klarade det utmärkt. Julia fixade Lady Mai och jag och pappa tog hand om galningen Firoda. 


Det var först Lady's lopp och vi var väldigt nervösa att hon inte skulle gå in i startboxarna men Julia sa att hon gick jättefint så det var väldigt roligt bara det. Sen var detta loppet alldeles för långt för henne men efter ett hårt upplopp så slutade hon och Marcos 2:a slagna med en liten nos. Så grymma alltså, kunde ju knappt gått bättre, redan då var vi stolta och glada. 


Sen var det dags för mitt och Firodas lopp, innan trodde jag attvi aldrig skulle vinna. Det var med 2 snabba ponnys med duktiga ryttare från Stockholm. Men efter en riktigt bra start och upp i täten ända från början så slutade det med en vinst med många längder. Detta med gräs och kort distans är verkligen till Firodas fördel, hon har aldrig förlorat på gräs. Så idag var vi väldigt stolta, vi gjorde det tillsammans, jag, Firoda och hela teamet. Det var magiskt att få vinna igen, speciellt efter denna tråkiga peerioden med massa skador och annat så satt denna vinsten verkligen bra. Efter loppet så blev jag intervjuad av en dansk och denna gången fattade jag danskan lite bättre haha. De frågade vem min idol var och gissa vad jag svarade på det..? ... japp rätt, självklart Julia Presits och Marcos Robaldo. Tack för allt stöd alla som varit med oss, nu har jag fått en vinst denna säsongen också och allt känns bra igen. 


Nu är mina planer att träna vidare med Firoda men det viktigaste av allt är inte att vi vinner eller kommer sist utan det är att vi har roligt.



Nu taggar vi vidare till Göteborg galopp med Lady Mai och Petite Fille på fredag och sen strömsholm och SM med Firoda :)



Bilder från dagen kommer upp i ett annat inlägg. 

Presentation

Jag är en 14 årig tjej som älskar hästar. Jag tävlar i ponnygalopp men jag ska börja tävla i den stora galoppen nästa år. Jag har 1 häst, hon är en d.ponny som jag tävlar med i ponnygalopp. Hon är Sveriges snabbaste ponny, vi vann SM 2014 & 2015.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2015 >>>

Arkiv

Firoda CC

 

Namn:         Firoda CC     

Smeknamn:  Fiffi/Fia

Ras:   Engelskt fullblod/Welsch

Färg:           Skäck       

Höjd:          148 cm        

Kategori:     D-ponny  

Kön:            Sto  

Född:          2003

 

Vunnit SM 2014 o 2015 i ponnygalopp. Vunnit 8 av 11 starter.

Petite Fille

Namn:         Petite Fille    

Smeknamn:  Petite

Ras:       Engelskt fullblod

Färg:           Fux       

Höjd:          ca 165 cm        

Kategori:     Storhäst

Kön:            Sto  

Född:          2011

 

Lady Mai

  Namn:         Lady Mai

Smeknamn:  Maja

Ras:     Engelskt fullblod

Färg:           Brun      

Höjd:          ca  165 cm        

Kategori:     Storhäst 

Kön:            Sto

Född:          2011

 

Amambai

 

Namn:         Amambai

Smeknamn: Amambai

Ras:            Engelskt fullblod

Färg:           Svart/mörkbrun     

Höjd:          155 cm        

Kategori:     Storhäst

Kön:            Sto  

Född:          2014

 

Delicia

 

Namn:         Delicia

Smeknamn:  Deicia

Ras:         Engelskt fullblod

Färg:           Fux       

Höjd:          ca 170 cm        

Kategori:     Storhäst 

Kön:            Sto  

Född:          2014

 

Silver

  Namn:          Silver    

Smeknamn:  Silver

Ras:             Minishettis

Färg:            Svart   

Höjd:           77 cm       

Kategori:      A-ponny

Kön:             Vallack 

Född:           2012

 


Ovido - Quiz & Flashcards