SofiaPresits

Alla inlägg den 11 december 2014

Av Sofia Presits - 11 december 2014 22:24

Imorgon är det Lucia och vi ska kolla på ett luciatåg i skolan. Blir roligt för vi missar tyskan. Efter skolan så ska jag åka och handla med mina systrar. Ska handla julklappar. I helgen händer inte jättemycket. Ska fira och pynta lite till jul. Ska till konfan på söndag. Sen påå lördag ska jag inte göra så mycket, tänkte rida ut och Firoda ska få en ordentlig borstning. 

Av Sofia Presits - 11 december 2014 22:10

Jag har svårt att bestämma mig om nästa år med min tävlingkarriär. Jag funderar vartenda dag. Jag fyller ju 15 år och får då ta licens till att rida stora hästar, vilket jag jättegärna vill. Jag tävlar ju ponnygalopp för att lära mig till stora galopp sen. Många jockeys kommer ju från ponnygaloppen från början. Men om jag samtidigt ska vara amatörjockey, ha Firoda och gå i 9:an så blir det mycket. Sen har det kommit jättebra d-ponnyer in i ponnygaloppen nu på senaste. Det gynnar mig mycket då jag inte kommer vinna lika mycket och kan då satsa på stilpris istället och då kommer jag lära mig mer till stora galoppen. Sedan är et ofta de som får stilpris som får göra roliga saker som t.ex åka till England.


Egentligen vill jag ha en storhäst - galopphäst och Firoda men det kommer jag aldrig ha tid med. Mitt beslut är att ha kvar Firoda ett iallafall 1 år till. Bara hålla på med galopp och njuta av de åren vi har tillsammans. Sen ska jag ta amatör licens och på hösten får jag den då det är då jag fyller år. Sedan vill jag ha en galopphäst och dela tillsammans med syrran Julia. 


Detta blir något som jag får fundera över tills nästa år. Men två saker är säkra och det är att ha kvar Fiffi och göra min stora dröm, ta amtatör lincens och kunna rida stora galopphästar. 

Presentation

Jag är en 14 årig tjej som älskar hästar. Jag tävlar i ponnygalopp men jag ska börja tävla i den stora galoppen nästa år. Jag har 1 häst, hon är en d.ponny som jag tävlar med i ponnygalopp. Hon är Sveriges snabbaste ponny, vi vann SM 2014 & 2015.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< December 2014 >>>

Arkiv

Firoda CC

 

Namn:         Firoda CC     

Smeknamn:  Fiffi/Fia

Ras:   Engelskt fullblod/Welsch

Färg:           Skäck       

Höjd:          148 cm        

Kategori:     D-ponny  

Kön:            Sto  

Född:          2003

 

Vunnit SM 2014 o 2015 i ponnygalopp. Vunnit 8 av 11 starter.

Petite Fille

Namn:         Petite Fille    

Smeknamn:  Petite

Ras:       Engelskt fullblod

Färg:           Fux       

Höjd:          ca 165 cm        

Kategori:     Storhäst

Kön:            Sto  

Född:          2011

 

Lady Mai

  Namn:         Lady Mai

Smeknamn:  Maja

Ras:     Engelskt fullblod

Färg:           Brun      

Höjd:          ca  165 cm        

Kategori:     Storhäst 

Kön:            Sto

Född:          2011

 

Amambai

 

Namn:         Amambai

Smeknamn: Amambai

Ras:            Engelskt fullblod

Färg:           Svart/mörkbrun     

Höjd:          155 cm        

Kategori:     Storhäst

Kön:            Sto  

Född:          2014

 

Delicia

 

Namn:         Delicia

Smeknamn:  Deicia

Ras:         Engelskt fullblod

Färg:           Fux       

Höjd:          ca 170 cm        

Kategori:     Storhäst 

Kön:            Sto  

Född:          2014

 

Silver

  Namn:          Silver    

Smeknamn:  Silver

Ras:             Minishettis

Färg:            Svart   

Höjd:           77 cm       

Kategori:      A-ponny

Kön:             Vallack 

Född:           2012

 


Ovido - Quiz & Flashcards