SofiaPresits

Alla inlägg den 21 december 2014

Av Sofia Presits - 21 december 2014 19:46

Vad ska jag skriva om här på bloggen? Kommentera vad ni vill ??

Av Sofia Presits - 21 december 2014 18:48

Har precis kollat Divergent för första gången. Den sjuktbra! På sistonde har jag tittat på många bra filmer. Alla är typ nya och handlar om ungefär samma sak, ungefär som Hunger games och jag älskar sånna filmer. Här kommer några filmtips: 

 

 

Såklart är Divergent på top 1, det kommer 2 uppföljare av denna filmen och det tycker jag är väldigt bra då Divergent har blivit min nya favvofilm. Filmen finns även som bok, även de två uppföljarna finns som bok om man vill veta vad som händer redan nu.  

   

Nästa film är "The fault in our stars" eller "Förr eller senare expolderar jag". Denna filmen har säkert nästan alla redan sätt, men den är riktigt bra men väldigt sorlig. Jag såg den för någon dag sen och tyckte den var toppen, på något sätt så kommer man nära skådelspelarna. Huvudpersonerna i filemn är samma skådespelare som i Divergent. 

 

Nästa film är ny men väldigt populär, den heter Mockingjay. Alla har säkert redan hört talas om Hunger games och detta är tredje filmen. Jag tycker alla 3 filmerna är väldigt bra och det kommer en till Mockingjay part 2. 

 


Om du tycker att Divergent och Hunger games är bra så ska du se denna. "The maze runner" Denna filmen har kanske inte lika många hört talas om men den är riktigt bra. Ungefär samma handling som Hunger games och Divergent. Nästan ett måste att se. 


Nu ska jag ge pollarn mat, see you! 

Av Sofia Presits - 21 december 2014 07:55

Idag är det fjärde advent och 3 dagar kvar till julafton, ojojoj!! Idag ska vi baka. Vi ska till min morbror och baka julgodis och pepparkakor. Vi ska va hos min morbror på julafton. Vi ska vara där på fm och på em ska jag mocka till alla hästarna precis som jag gjorde igår ;)

Världens mysigaste och bästa hund!! Kommer sakna honom när han åker tillbaka till Spanien, men jag kommer säkert få passa honom fler gånger.

Nu ska jag kolla på Divergent för första gången, klockan är bara 08.00 och jag är uppe redan bara för att jag gav hästarna mat ;)

Presentation

Jag är en 14 årig tjej som älskar hästar. Jag tävlar i ponnygalopp men jag ska börja tävla i den stora galoppen nästa år. Jag har 1 häst, hon är en d.ponny som jag tävlar med i ponnygalopp. Hon är Sveriges snabbaste ponny, vi vann SM 2014 & 2015.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< December 2014 >>>

Arkiv

Firoda CC

 

Namn:         Firoda CC     

Smeknamn:  Fiffi/Fia

Ras:   Engelskt fullblod/Welsch

Färg:           Skäck       

Höjd:          148 cm        

Kategori:     D-ponny  

Kön:            Sto  

Född:          2003

 

Vunnit SM 2014 o 2015 i ponnygalopp. Vunnit 8 av 11 starter.

Petite Fille

Namn:         Petite Fille    

Smeknamn:  Petite

Ras:       Engelskt fullblod

Färg:           Fux       

Höjd:          ca 165 cm        

Kategori:     Storhäst

Kön:            Sto  

Född:          2011

 

Lady Mai

  Namn:         Lady Mai

Smeknamn:  Maja

Ras:     Engelskt fullblod

Färg:           Brun      

Höjd:          ca  165 cm        

Kategori:     Storhäst 

Kön:            Sto

Född:          2011

 

Amambai

 

Namn:         Amambai

Smeknamn: Amambai

Ras:            Engelskt fullblod

Färg:           Svart/mörkbrun     

Höjd:          155 cm        

Kategori:     Storhäst

Kön:            Sto  

Född:          2014

 

Delicia

 

Namn:         Delicia

Smeknamn:  Deicia

Ras:         Engelskt fullblod

Färg:           Fux       

Höjd:          ca 170 cm        

Kategori:     Storhäst 

Kön:            Sto  

Född:          2014

 

Silver

  Namn:          Silver    

Smeknamn:  Silver

Ras:             Minishettis

Färg:            Svart   

Höjd:           77 cm       

Kategori:      A-ponny

Kön:             Vallack 

Född:           2012

 


Ovido - Quiz & Flashcards