SofiaPresits

Alla inlägg under januari 2015

Av Sofia Presits - 22 januari 2015 18:48

Tjenare! Idag var jag i skolan, var ganska lugn dag då vi hade rätt många vikarier. Sen åkte jag med bussen hem och sprang en runda på 20 minuter. Diesel hängde med men han var trött sen, gosiga lilla vovve. Sen mockade jag och nu har jag duschat. Nu ska jag äta och sen ska jag packa. Imorgon åker jag på Konfa läger och stannar där hela helgen. Det ska bli jätteroligt, har verkligen längtat.

Igår hade jag matteprov, matte är inte min starka sida direkt men det kändes jättebra. :)

Sötis <3

Av Sofia Presits - 19 januari 2015 21:53

Idag var jag först i skolan, gick jättebra. Sen åkte jag bussen hem och mockade, snälla pappa hjälpte mig denna gången. Sen har jag suttit hela kvällen och försökt fixa med min dator.. Jag skulle lägga in bilder från mobilen till datorn vilket visade sig vara väldigt krongligt denna gången. Men med lite hjälp av mamma så gick det tillslut. 

Av Sofia Presits - 17 januari 2015 21:18

Vad har hänt idag då? 

När jag vaknade så åt vi frukost, bacon och ägg, mums. Sen Tog jag ut hästarna och vi mockade. Vi mockade Powers utestall, alla boxar och la in nytt spånn och stallpellets, blandade mat och hö och fyllde vatten. Sen även lite mys i hagen. Sen red jag Firoda och det gick jätttebra. Jag red i paddocken och tog några små skutt, hon var så fin. Sen åkte vi och handlade och sen kom Maria hem till oss. Nu har jag precis sett Freay friday och ska nog se en till film. Får se. 

Imorgon ska jag, Diesel, Nathalie och hennes hund Enya åka till ett ställe i Fjelie där de har en agilitybana och så ska vi träna hundarna. Ska bli jätteroligt. Jag får ladda upp rejält med hundgodis ;) 

Av Sofia Presits - 15 januari 2015 22:45

Har ni hört talas om spelet quiz kampen? Jag spelar det hela tiden med min vänner. Det är ett spel med olika frågor om exakt allt, allt från djur och natur, kropp och knopp till i labbet, jorden runt, 2000-talet. Man kan skriva in egna frågor också, självklart riktiga och rätt frågor. Men jag tycker det är väldigt roligt, man får poäng och "vinner" i kunskap.

Denna frågan tyckte jag var lite rolig. ;) kan ni svaret?
Svaret är min favorit ras!

Såhär ser det ut om man har vunnit eller förlorat.

Har du inte testat spelet så ska du definitivt testa det. Vi kan spela ihop och se hur mycket vi egentligen kan. Spela med mig, Soffan Presits är mitt namn. Häng på ?

Av Sofia Presits - 15 januari 2015 22:38

Hejsan! Som jag skrev i förra inlägget så skulle vi ju ha plankan idag i skolan, jag klarade 5 min vilket var mitt mål. Man fick inte stå längre. Hände inte jättemycket i skolan. Har börjat ett arbete om galopphästen Secretariat med min vän Nathalie. Snart är det helg och då kan man vila ut. Imorgon fredag, veckans bästa dag, Power och Firoda ska skos och Petite Fille ska få på sig sin sko som hon tappat. På lördag så kommer min syster Maria :). Ska bli så roligt.

This is me ??

Me

Av Sofia Presits - 14 januari 2015 23:06

I måndags

Av Sofia Presits - 14 januari 2015 23:04

Halva veckan har gått. Idag hade vi idrott och den var jätterolig, vi skulle stå i stolen i 90 grader och max tiden var 5 min. Mitt mål var att klara 5 min och det gjorde jag också. Vi ska göra samma sak fast med plankan imorgon och det kommer nog bli lika jobbigt, men jag ska klara det. Nu på vintern har jag ju inte tränat så mycket men jag ska börja nu. Jag tycker det är jätteroligt och sen får man muskler så att man orkar mer också. Man kan ju träna både för att gå upp i vikt och ner, fast på olika sätt. "Muskler väger mer än fett."

Min dag blir nog nästan likadan som idag, fredag också. Sen på lördag så ska vi städa och mocka lite här hemma, sen ska jag och min kompis Nathalie till en agility bana i Lund och träna Diesel och hennes hund Enya. Vi får se hur bra Diesel är på det, han har inte varit helt enkel att träna ;)!

Snart kommer Julia hem och jag längtar så himla mycket, saknar henne varje dag <3

Världens bästa jockey är rätt cool!

Av Sofia Presits - 11 januari 2015 22:44

Som jag skrev i ett annat inlägg så har jag beställt en odd molly kofta. Den är jättefin och den var på rea. Jag har velat har en sån jättelänge och äntligen hittade jag en för halv priset :).

   

Presentation

Jag är en 14 årig tjej som älskar hästar. Jag tävlar i ponnygalopp men jag ska börja tävla i den stora galoppen nästa år. Jag har 1 häst, hon är en d.ponny som jag tävlar med i ponnygalopp. Hon är Sveriges snabbaste ponny, vi vann SM 2014 & 2015.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2015 >>>

Arkiv

Firoda CC

 

Namn:         Firoda CC     

Smeknamn:  Fiffi/Fia

Ras:   Engelskt fullblod/Welsch

Färg:           Skäck       

Höjd:          148 cm        

Kategori:     D-ponny  

Kön:            Sto  

Född:          2003

 

Vunnit SM 2014 o 2015 i ponnygalopp. Vunnit 8 av 11 starter.

Petite Fille

Namn:         Petite Fille    

Smeknamn:  Petite

Ras:       Engelskt fullblod

Färg:           Fux       

Höjd:          ca 165 cm        

Kategori:     Storhäst

Kön:            Sto  

Född:          2011

 

Lady Mai

  Namn:         Lady Mai

Smeknamn:  Maja

Ras:     Engelskt fullblod

Färg:           Brun      

Höjd:          ca  165 cm        

Kategori:     Storhäst 

Kön:            Sto

Född:          2011

 

Amambai

 

Namn:         Amambai

Smeknamn: Amambai

Ras:            Engelskt fullblod

Färg:           Svart/mörkbrun     

Höjd:          155 cm        

Kategori:     Storhäst

Kön:            Sto  

Född:          2014

 

Delicia

 

Namn:         Delicia

Smeknamn:  Deicia

Ras:         Engelskt fullblod

Färg:           Fux       

Höjd:          ca 170 cm        

Kategori:     Storhäst 

Kön:            Sto  

Född:          2014

 

Silver

  Namn:          Silver    

Smeknamn:  Silver

Ras:             Minishettis

Färg:            Svart   

Höjd:           77 cm       

Kategori:      A-ponny

Kön:             Vallack 

Född:           2012

 


Ovido - Quiz & Flashcards