SofiaPresits

Alla inlägg under januari 2015

Av Sofia Presits - 5 januari 2015 23:42

Tänkte berätta lite snabbt om dagen. Först mockade jag och tog ut alla hästarna. Sen kom min kompis Felicia och då hade vi agility med Diesel, han har blivit jätteduktig på det nu, fast jag skulle vilja ha en tunnel som han kan springa igenom men jag har inte hittat någon bra än. Iallafall så åkte vi sen till stallet där min förra ponny Tingeling bor nu och där Felicia har sin foderhäst. Tingeling var så himla liten, men som jag har saknat henne. Har ju så himla många fina minnen med henne, kommer aldrig glömma henne <3. Tingeling är som en liten Firoda. 


Nu har jag iallafall laddat ner ny och bra musik och ska sova :)   

Världens finaste lilla hund

Av Sofia Presits - 4 januari 2015 22:13

Idag har jag mockat till alla hästarna och ridit Firoda. Det gick jättebra och Firoda var superduktig, nu märks det att hon verkligen behövde den vilan som hon fick för idag gick hon som en stjärna. Efter jag ridit så handlade jag och mamma mat, sen lagade vi den och sen kom Maria och sen åt vi maten. Sen såg vi på en film. Den heter "the mortal instruments" den var faktiskt rätt så bra. Sen gav vi hästarna mat och gick en runda med diesel. Så har min dag sett ut och imorgon så ska jag vara med Felicia. Hon ska komma hit och sen ska vi va hos mig ett tag och sen ska vi åka till heabacken och hälsa på Tingan och Doobidoo. Ska bli roligt :)!

Av Sofia Presits - 3 januari 2015 21:44

Sorry för att jag inte bloggat på superlänge. Igår var jag med min bästa kompis Felicia. Hon är jättesnäll och vi är nästan lika dana, lika hästgalna, samma humor och båda gillar typ samma hästar haha. Hon sov över hos mig och vi hade jätteroligt, vi hade agility med diesel, mockade 4 boxar och sen var vi hos hennes häst och då fick Diesel hälsa på hennes häst, hihi! 

Av Sofia Presits - 1 januari 2015 11:09

Nu är vi inne i år 2015, oj vad tiden går snabbt. Men 2015 kommer bli ett av de bästa åren. 2014 var nog mitt bästa år i hela mitt liv. Det bästa var att jag fick Firoda och sen två månader senare så vinner vi SM-guld! Det är det absolut bästa som hänt i mitt liv och idag är det exakt 200 dagar sedan jag fick det och jag har haft SM-guldet i 200 dagar. Men även jag har fått motgångar detta året. Inte så mycket med Firoda men andra motgångar. En motgång gjorde så att hela vardagen stannade upp. Ni alla vet nog vilken det är och fortfarande saknar vi henne väldigt mycket, finaste Goosan <3.

Men nu blickar vi framåt, jag ser framemot 2015 så himla mycket. Det kommer hända mycket! Jag ser mest framemot att jag ska ta amatörlicens och träna upp mig till den, även mitt och Firodas tävlingsår. Jag tror dock inte vi kommer få så mycket vinster och andra platser, men nu har vi ju gjort det och känt hur det var, nu får vi fortfarande kämpa om vinsten men också om stilpriset. Jag ser även framemot att jag ska se One Direction på Ullevi 23 september!!

Igår från nyårsafton :)

Presentation

Jag är en 14 årig tjej som älskar hästar. Jag tävlar i ponnygalopp men jag ska börja tävla i den stora galoppen nästa år. Jag har 1 häst, hon är en d.ponny som jag tävlar med i ponnygalopp. Hon är Sveriges snabbaste ponny, vi vann SM 2014 & 2015.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2015 >>>

Arkiv

Firoda CC

 

Namn:         Firoda CC     

Smeknamn:  Fiffi/Fia

Ras:   Engelskt fullblod/Welsch

Färg:           Skäck       

Höjd:          148 cm        

Kategori:     D-ponny  

Kön:            Sto  

Född:          2003

 

Vunnit SM 2014 o 2015 i ponnygalopp. Vunnit 8 av 11 starter.

Petite Fille

Namn:         Petite Fille    

Smeknamn:  Petite

Ras:       Engelskt fullblod

Färg:           Fux       

Höjd:          ca 165 cm        

Kategori:     Storhäst

Kön:            Sto  

Född:          2011

 

Lady Mai

  Namn:         Lady Mai

Smeknamn:  Maja

Ras:     Engelskt fullblod

Färg:           Brun      

Höjd:          ca  165 cm        

Kategori:     Storhäst 

Kön:            Sto

Född:          2011

 

Amambai

 

Namn:         Amambai

Smeknamn: Amambai

Ras:            Engelskt fullblod

Färg:           Svart/mörkbrun     

Höjd:          155 cm        

Kategori:     Storhäst

Kön:            Sto  

Född:          2014

 

Delicia

 

Namn:         Delicia

Smeknamn:  Deicia

Ras:         Engelskt fullblod

Färg:           Fux       

Höjd:          ca 170 cm        

Kategori:     Storhäst 

Kön:            Sto  

Född:          2014

 

Silver

  Namn:          Silver    

Smeknamn:  Silver

Ras:             Minishettis

Färg:            Svart   

Höjd:           77 cm       

Kategori:      A-ponny

Kön:             Vallack 

Född:           2012

 


Ovido - Quiz & Flashcards